Veelgestelde vragen

Hier vind je alle meest gestelde vragen over de waardebon actie en de campagne. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Naar contact pagina

Bovenaan de brief wordt een energielabel genoemd. Deze is indicatief en door het Rijk bepaald, het kan zijn dat hij dus niet meer actueel is of niet klopt. Het label staat erop om te zorgen dat de brieven in de juiste volgorde kunnen worden verstuurd en dient als geheugensteuntje bij het verzenden van de brieven.

Heb je je energielabel nog niet definitief gemaakt, of klopt hij niet? Dit jaar kan je het label nog aanpassen voor € 10, daarna wordt het een stuk duurder. Kijk voor meer informatie op de website van het Drents Energieloket. 

De waardebon wordt verstuurd naar alle woningeigenaren in Drenthe. Zij kunnen allemaal meedoen aan de waardebon actie. De actie is niet voor huurders, dit is vanuit het kabinet bepaald in de Regeling Reductie Energiegebruik (RRE) waar deze actie onder valt. Het kabinet heeft de keuze gemaakt om de middelen in te zetten voor kleinschalige maatregelen door eigenaren van koopwoningen.

Maar er is goed nieuws: er komt in 2021 een vervolg op de RRE, waarbij huurders wél gebruik kunnen maken van de acties. Hier lees je er meer over: https://haaldewarmteinhuis.nl/2020/09/16/de-rre-krijgt-een-vervolg-in-2021-en-huurders-kunnen-ook-meedoen/.

Heb je een brief met waardebon ontvangen, maar ben je de brief en/of persoonlijke code kwijt? Je kunt dan een e-mail sturen met je adresgegevens en telefoonnummer naar [email protected] Er wordt dan zo snel mogelijk een code naar je toegestuurd.

Bij een deel van de eerste zending brieven is iets misgegaan, waardoor sommige woningeigenaren geen brief hebben gekregen. Op deze pagina lees je meer over wat er gebeurd is – en hoe je toch mee kunt doen aan de actie: https://haaldewarmteinhuis.nl/waardebon/brief/.

Bij het versturen van de brieven gaat er soms wat mis. Zo kan het voorkomen dat er bijvoorbeeld een verkeerde woonplaats op je brief staat en/of dat je een brief van een andere Drentse gemeente hebt ontvangen.

De helpdesk van Winst uit je woning kan je hierbij verder helpen, en vaak kun je de waardebon wél gewoon gebruiken. Neem contact op met Winst uit je woning via mail ([email protected]), telefoon (023 – 583 6936) of het chatblokje op de website.

We hebben een productenlijst die met zorg is samengesteld door Milieu Centraal in overleg met en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Hier staan alle producten op die meedoen. Twijfel je of een product wel of niet mee doet? Neem contact op met Winst uit je woning via mail ([email protected]), telefoon (023 – 583 6936) of het chatblokje op de website.

Bij elke (web)winkel die in Nederland is gevestigd.

De productenlijst is met zorg samengesteld door Milieu Centraal in overleg met en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar soms komen er nieuwe producten op de markt. Stel de vraag (via chat, email of telefoon) aan Winst uit je woning; wie weet staat het toch al op de lijst, of kan het worden toegevoegd aan de lijst als er veel vraag naar is en inderdaad effectief energie bespaart.

Ondanks het feit dat je er snel bij was en het budget voor je aankoop hebt gecontroleerd, kan het gebeuren dat in de tussentijd het budget toch op is gegaan. Dus check, zo mogelijk, in de winkel nog het budget! Indien je voor de aanschaf van de producten echt afhankelijk bent van de subsidie kun je het product dan nog terug leggen.

Ja, dat kan. Bel winst uit je woning om dit te regelen. Telefoonnummer: 023 – 583 6936

Na het indienen van de waardebon kan het 8 tot 12 weken duren voordat je het bedrag op je rekening gestort krijgt.

Door het iets lagere bedrag kunnen we meer mensen in Drenthe een waardebon laten verzilveren. We organiseren in Drenthe ook allerlei andere acties. Zo kun je ook subsidie krijgen voor bijvoorbeeld een CV check en advies aan huis. Hierdoor is er voor de waardebon een lager bedrag over. Meld je aan voor de nieuwsbrief om van de andere acties op de hoogte gehouden te worden.