Veelgestelde vragen
Hier vind je alle meest gestelde vragen over de waardebon actie en de campagne. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Naar contact paginaWat betekent het energielabel op de brief?
Bovenaan de brief wordt een energielabel genoemd. Deze is indicatief en door het Rijk bepaald, het kan zijn dat hij dus niet meer actueel is of niet klopt. Het label staat erop om te zorgen dat de brieven in de juiste volgorde kunnen worden verstuurd en dient als geheugensteuntje bij het verzenden van de brieven.
Heb je je energielabel nog niet definitief gemaakt, of klopt hij niet? Dit jaar kan je het label nog aanpassen voor € 10, daarna wordt het een stuk duurder. Kijk voor meer informatie op de website van het Drents Energieloket.
Hoe gebruik ik mijn waardebon?
Je kunt de waardebon op 2 manieren gebruiken:
- Bestel direct online producten en reken af met je waardebon.
- Koop zelf producten en verzilver daarna je waardebon.
Alle informatie over de waardebon vind je op deze pagina.
Wie kunnen gebruik maken van de waardebon?
De waardebon wordt verstuurd naar alle woningeigenaren in Drenthe. Zij kunnen allemaal meedoen aan de waardebon actie. De actie is niet voor huurders, dit is vanuit het kabinet bepaald in de Regeling Reductie Energiegebruik (RRE) waar deze actie onder valt. Het kabinet heeft de keuze gemaakt om de middelen in te zetten voor kleinschalige maatregelen door eigenaren van koopwoningen.
Maar er is goed nieuws: er komt in 2021 een vervolg op de RRE, waarbij huurders wél gebruik kunnen maken van de acties. Hier lees je er meer over: https://haaldewarmteinhuis.nl/2020/09/16/de-rre-krijgt-een-vervolg-in-2021-en-huurders-kunnen-ook-meedoen/.
Wat moet ik doen als ik de waardebon kwijt ben?
Heb je een brief met waardebon ontvangen, maar ben je de brief en/of persoonlijke code kwijt? Via dit formulier kun je een nieuwe code opvragen.
Ik heb geen brief ontvangen. Wat moet ik doen?
Ben je woningeigenaar in Drenthe maar heb je geen brief met waardebon ontvangen? Vul dit formulier in om alsnog aan de actie mee te doen.
Er klopt iets niet aan mijn brief. Wat moet ik doen?
Bij het versturen van de brieven gaat er soms wat mis. Zo kan het voorkomen dat er bijvoorbeeld een verkeerde woonplaats op je brief staat en/of dat je een brief van een andere Drentse gemeente hebt ontvangen.
De helpdesk van Winst uit je woning kan je hierbij verder helpen, en vaak kun je de waardebon wél gewoon gebruiken. Neem contact op met Winst uit je woning via mail ([email protected]), telefoon (023 – 583 6936) of het chatblokje op de website.
Hoe herken ik de brieven/communicatie van jullie acties?
Er worden de laatste tijd veel brieven gestuurd met aanbiedingen voor zonnepanelen en andere energiebesparende maatregelen. Veel van deze brieven komen van bedrijven die de maatregelen aanbieden.
Brieven en andere communicatie van ons kun je herkennen aan het logo van het Drents Energieloket (en Haal de warmte in huis). De brieven van de inkoopacties en waardebonactie bevatten bovendien het logo van je gemeente. Bij twijfel kun je altijd even bellen (085-79 20158) of mailen ([email protected]) met het Drents Energieloket.
Waar kan ik zien welke producten er allemaal meedoen?
We hebben een productenlijst die met zorg is samengesteld door Milieu Centraal in overleg met en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Hier staan alle producten op die meedoen. Twijfel je of een product wel of niet mee doet? Neem contact op met Winst uit je woning via mail ([email protected]), telefoon (023 – 583 6936) of het chatblokje op de website.
Waar kan ik mijn producten kopen?
Bij elke (web)winkel die in Nederland is gevestigd.
Je kunt de producten ook direct online bestellen – en afrekenen met je waardebon. Lees hier meer over deze methode.
Ik wil een product kopen dat niet op de lijst staat, maar wel degelijk energie bespaart; krijg ik dan subsidie?
De productenlijst is met zorg samengesteld door Milieu Centraal in overleg met en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar soms komen er nieuwe producten op de markt. Stel de vraag (via chat, email of telefoon) aan Winst uit je woning; wie weet staat het toch al op de lijst, of kan het worden toegevoegd aan de lijst als er veel vraag naar is en inderdaad effectief energie bespaart.
Wat als het budget ineens op blijkt te zijn nadat ik mijn producten heb gekocht?
Ondanks het feit dat je er snel bij was en het budget voor je aankoop hebt gecontroleerd, kan het gebeuren dat in de tussentijd het budget toch op is gegaan. Dus check, zo mogelijk, in de winkel nog het budget! Indien je voor de aanschaf van de producten echt afhankelijk bent van de subsidie kun je het product dan nog terug leggen.
Kan ik mijn aankoopbon ook per post indienen?
Ja, dat kan. Bel winst uit je woning om dit te regelen. Telefoonnummer: 023 – 583 6936
Hoe lang duurt het voordat ik het geld van de waardebon op mijn rekening heb staan?
Na het indienen van de waardebon kan het 8 tot 12 weken duren voordat je het bedrag op je rekening gestort krijgt.
Waarom krijgen woningeigenaren in enkele gemeenten buiten Drenthe €70 subsidie?
Door het iets lagere bedrag kunnen we meer mensen in Drenthe een waardebon laten verzilveren. We organiseren in Drenthe ook allerlei andere acties. Zo kun je ook subsidie krijgen voor bijvoorbeeld een CV check en advies aan huis. Hierdoor is er voor de waardebon een lager bedrag over. Meld je aan voor de nieuwsbrief om van de andere acties op de hoogte gehouden te worden.